Soru:
Bir uzay aracı, kendiliğinden yapısökümüne neden olacak kadar hızlı dönebilir mi?
Magic Octopus Urn
2018-07-17 19:33:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Her şeyden önce, bunun Kerbal Space Program'dan ilham aldığını itiraf etmeliyim. Bir fırlatma sırasında "E" tuşunu tutmaya ve roketimi mümkün olan en hızlı dönüş hızına döndürmeye karar verdim. Bir noktada roketin yapısökümü olması gerektiğini hissettim, sonra tekrar düşündüm - bu varsayımı neye dayanarak yaptım?

Bir reaksiyon çarkı uzay aracı o kadar hızlı dönebilir ki kendi kendini parçalayabilir mi? Buna hangi güç neden olur (eğer öyleyse) ve hangi kısımlar bu kuvvete en çok duyarlıdır?


Bonus puanlar (Tartışmaya Miktar Koyma):

Bunun arkasındaki gerçek hesaplamalarla da ilgileniyorum. Başka bir soruda " Yaralanmadan ne kadar aya düşebilirsin" sorusunda, ortalama bir insan uyluk kemiğinin kırılması için 4.000 newton gerektiğini okudum. Ortalama insan uyluk kemiğinin 50 santimetre uzunluğunda, 250 g ağırlığında ve tek tip bir silindir olduğunu varsayarsak; 4.000 newton kritik sınırına ulaşmadan önce kemiğin bir vakumda ne kadar hızlı dönmesi gerekir? İsterseniz belirli bir konumdaki başarısızlık noktasını da üstlenebilirsiniz.

Hesaplamam:

sqrt (4.00kN * .25m / .25kg) = ~ 63.25 m / s , F = (M * v ^ 2) / r

Bu uzaktan doğru mu? Kemik yaklaşık ~ 63,25 m / s dönme hızında kırılır mı?

Tüm bunları okuduktan sonra karmaşık bir sorunu aşırı basitleştiren @TomSpiker, bu varyasyonu açıklamak için harika bir iş çıkardı hesaplama.

Bu bana daha çok bir fizik SE sorusu gibi geliyor. Muhtemelen alacaksın = eğer misafirperverlerse - "kara delikler dışında her şeyi yapısöküme uğratacak kadar hızlı döndürebilirsin" şeklinde bir yanıt alacaksınız. Ya da böyle bir şey. Fizikte bu cevabı detaylandırmak için geçmişe sahip olacak bazı insanlar var. Elbette burada da var, ama orada toplanmış daha fazlası var.
@DonBranson Dürüst olmayı kabul ediyorum, "bir uzay aracının ne kadar hızlı dönebileceğinin teorik sınırı nedir?" Bu kesinlikle *** bir Fizik SE sorusudur, eğer biri bunu taşımak isterse umursamam. Şimdi bir kara deliğin dönüşünü nasıl ölçtüğümüzü de merak ediyorum.
@Magic Octopus Urn: Fizik sorusundan çok mühendislik sorusu, çünkü uzay aracının neden yapıldığına ve nasıl bir araya getirildiğine bağlı.
İlgili bilgiler - Bir CD'yi çok hızlı döndürerek imha edebilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=zs7x1Hu29Wc ... eğer bunu dönen bir CD'ye yapabiliyorsanız, neden bunu yapamıyorsunuz? a daha büyük ve daha karmaşık bir şey?
Femur hesaplamanızla ilgili olarak: 50 cm'nin iki anlamlı rakamı vardır, bu nedenle cevabınızı iki anlamlı basamak halinde vermelisiniz (kuvvet 4000N olarak yazılır, bu dört anlamlı basamaktır, ki bu açıkça saçmadır; muhtemelen sadece birdir). F = (M * v ^ 2) / r denklemi, sabit r olan bir durumu ifade eder. Femurun çoğu merkezden 25 cm'den daha az uzaklıkta ve bu nedenle kuvvete çok fazla katkıda bulunmuyor. Sonuç olarak kuvvet, r = 25cm kullanılarak hesaplanacak olanın üçte biri olacaktır. 4kN rakamı muhtemelen sıkıştırmadır, dönüş ise bir gerilim kuvvetine neden olur.
Tamam: her yerde aşırı önemli rakamlar var, bunu evcilleştirmeye yardımcı olmak için çok iyi, Acc., Ama "4000N" sadece 1 s.d.'ye sahip, 4 değil. "4000.0" 'da * 5 * var. Eğer * istiyorsan * 4 sn. (ve bunu gerçekten yapmamalısınız), "4.000e3 N" gibi bir şey yapmanız gerekir. veya "4.000 kN".
OTOH, astronot uzay aracının yan tarafına sıkıştırılacak, böylece kemiklerin maruz kaldığı kuvvet daha güçlü olacak ... ve yüksek-g nedeniyle ölüm, kemikler kırılmaya başlamadan çok önce olacak.
@SF. Uzayda gerçek anlamda dönen bir uyluk kemiğinden bahsediyorum, yaşam veya ölümden söz edilmiyor, uyluk kemiğinden başka bir şey yok. Bir kemiği seçtim çünkü (yaklaşık) çekme mukavemetini (4000N) biliyorum. Bu, üzerinde herhangi bir dış kuvvet bulunmayan bir vakumda dönen bir uyluk kemiğidir.
@TheNate biraz daha mı iyi? Not: Ben fizikçi değilim (belli ki).
Artık daha temiz, evet. Saçma sayıdaki önemli basamakları tutmak, bilim adamlarının ve mühendislerin asla yapmaması gereken bir şeydir, çünkü bilineni abartır. Bu tür şeyler sorduğun ve kimseyi, hatta kendini bile aldatmadığın açık olduğundan ... bu hatanın mühendislik ve bilim için temsil ettiği en büyük tehlike bu. (Mühendislerin ne yaptıklarını ve bilmediklerini bilmeleri gerekir ve bu, her zaman korunması gereken birçok disiplinden yalnızca biridir.)
Biraz düşünürseniz, minik parmak kemiklerinin güçlü bacaklarınızın taşıdığı yüklerle taşıyabileceği kuvveti ortalamanın bir anlamı yoktur. Mühendislerin malzeme kırılmasını hesaplamak için * kuvvet * yerine kullandıkları şey * stres * dir. Bu, malzemenin bir tür alanına dağılan kuvvettir. Bu alanın nasıl tanımlandığı, söz konusu stresin * türüdür. Kuvvet o alana dağıtıldığı için birimler basınçla aynı sonuca ulaşır. Bu, kuvvetlerin çeşitli boyutlardaki nesneler üzerindeki etkilerini hesaplamanıza olanak tanır.
@MagicOctopusUrn kara delikleri yeniden döndürüyor: Tekilliklerden bahsederken dönen gerçek nesnelerin olduğunu düşünmenin anlamlı olduğundan emin değilim. Bununla birlikte, açısal momentuma sahip olduklarını güvenle söyleyebiliriz, çünkü bu korunmuş bir özelliktir ve içlerine dolanma eğilimindedir. IANAexpert, ve bir olay ufkunda olup biten şeyler için doğru cevap muhtemelen korkunç derecede karmaşık ve aynı zamanda oldukça teorik ;-)
@Flyto Bir nesne bir kara deliğe çöktüğünde korunan dört miktar vardır: kütle, yük, açısal momentum ve doğrusal momentum. Açısal momentum uzay-zamanı bozar (başlangıçta önemli ölçüde çarpıktır!), Bu nedenle bir kara deliğin çevresindeki dinamiklerin hesaplanmasında spin dikkate alınmalıdır. Doğrusal momentum korunumunu kendi bağlamına almalısınız: olay ufkunun içine girmeyen kütleler, gerçekten de çökme sonrası momentumu yerçekimi yoluyla etkileyebilir. Asimetriler, bazı süpernovaların ortaya çıkan kara delikleri yüksek hızlarda fırlatmasına neden olur.
Bir kara deliği yeterince hızlı döndürmek [çıplak bir tekillik yaratır] (https://en.wikipedia.org/wiki/Naked_singularity#Metrics), yani olay ufku olmayan bir kara delik.
@MagicOctopusUrn: Vakumda küresel bir femur mu? :-P
Neil Armstrong'un ilk uzay uçuşu Gemini 8 (pilot David Scott ile birlikte) neredeyse bu rotasyon-pocalypse senaryosuyla karşılaştı. Armstrong, yeniden giriş manevra yakıtının dörtte üçünü kullanarak ve görevi derhal iptal etmek için bir görev kuralını tetikleyerek sorunu çözdü.
Sekiz yanıtlar:
Heopps
2018-07-17 19:56:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gerçekten oldu mu?

Evet.

Japon Hitomi uzay aracının başarısızlığının araştırılması dönmekte olduğunu ortaya çıkardı tutum kontrol hatası nedeniyle çok hızlı. Sonuç olarak, uzay aracı o kadar hızlı döndü ki birkaç parça enkaz kaydedildi.

Ancak buna tepki tekerleri değil iticiler neden oldu.

Bunu kabul etmediğim için özür dilerim, yayınlanan zamana göre bu soruyu ilk önce cevapladı. Ancak, TomSpiker'ın sunduğu ek bilgileri gerçekten takdir ettim ve bu yüzden onun sizinki yerine kabul edildi. Yine de bu soruya harika bir katkı ve bu gerçeği küçümsemek istemiyorum. Tekrar teşekkürler.
Tom Spilker
2018-07-18 01:43:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Paralel olarak @Heopps yanıtı:

Gerçekten oldu mu?

Evet.

Muhteşem bir şekilde!

1965'te NASA, Fırlatma Kaçış Sistemini (LES) test etmek için Little Joe II roketinde standart bir Apollo komuta modülü başlattı ve beklediklerinden daha fazla test yaptı. Jiroskopların hatalı bir şekilde takılması nedeniyle, kanatçıkların üzerindeki kontrol kanatları fırlatma sırasında tam sapmaya gitti ve roketin dönmesine neden oldu, öyle ki merkezkaç kuvveti katı motorlar için motor yuvalarını kırdı ve roket LES'in başlatması gereken irtifa. Bu uçuşun videosu çok güzel!

İstenmeyen uçuş profiline rağmen, LES gerçek iptal durumu.

Bu örneğin bir uzay aracını içermediğine dikkat edin, çünkü bu test Karman hattına hiç ulaşmadı ve ulaşması amaçlanmadı ve sadece standart bir komut modülü kullandı. @Heopps cevabı sizi gerçek bir uzay aracının talihsiz ölümüne yönlendiriyor.

EDIT 2018 Temmuz 2018

Dönen uyluk kemiğine hitap etmek için gerçek bir uyluk kemiği çok daha fazlasıdır bir silindirden daha karmaşık.

Ama önce, engin fizik okyanusuna sadece ayak parmağını (şimdiye kadar!) batırmış biri için iyi bir deneme yaptığınızı söyleyeyim! Birçoğunun beyni bir denklem görür görmez donacaktı, ama siz yapmadınız. Aferin sana!

Silindir hesaplamasıyla ilgili olarak, bu nesnenin kütle merkezi etrafında döndüğünü unutmayın. Tüm kütlenin silindirin uçlarında yoğunlaştığını varsayarsanız (ki bu elbette değildir, ancak şimdilik bunu varsayalım), 125 gramlık iki kütle 25 cm dönme yarıçapıyla dönüyor demektir. Dönen kütle ve dönme yarıçapının 250 gm ve 50 cm olması için, çubuğun merkezin değil bir ucunun etrafında dönmesi ve tüm kütlenin diğer uçta olması gerekir. Bunun yerine 25 cm'lik bir dönme yarıçapı ile dönen 125 gm'lik iki kütleye sahibiz, böylece denklem V = SQRT (4kN * 0.25m / 0.125kg) = 89.44 m / s veya ~ 3400 RPM olur. (Bu, 4 kN'nin nihai bir gerilme gücü olduğunu varsayar) Bu aslında hesaplamanızın belirttiğinden daha hızlıdır ! Bu denklem, 125 gm'lik kütlelerden yalnızca birinin uyguladığı kuvveti hesaplar: diğeri aynı kuvveti tam tersi yönde uygulayacaktır, bu nedenle bunlardan yalnızca birini hesaplamak yeterlidir.

Bir varsayarsak kütlesinin uzunluğu boyunca eşit olarak dağıldığı gerçek ince silindir, silindirin dönme eksenine yakın olan kısımları uçlardan daha yavaş bir hızda hareket eder, bu nedenle uçlarda olmalarına göre daha az merkezkaç kuvveti üretirler. Orta noktada üretilen net gerilim, kütlenin uçlarda yoğunlaştığı durumun yarısı kadardır ( değil !), Böylece gerçekte √ çarpanıyla daha hızlı dönebilirsiniz. 2.

Gerçek femurlar, tek tip silindir ile yukarıdaki durum arasında ortada bir yerde, kütlenin tamamen uçlarda yoğunlaştığı, ancak bir komplikasyon var.

enter image description here

Komplikasyon, görüntüden de görebileceğiniz gibi, uyluk kemiğinin silindirik olarak simetrik olmaması. Homojen bile değil. Üst ("proksimal") uçta bir tarafa uzanan önemli bir kütle parçası ( Gray'in Anatomisi 'ne göre baş ) vardır. Ve burada gösterilmese de şaft genellikle düz değildir ve kemik homojen değildir, bu nedenle yerel kütle yoğunlukları sabit değildir. Dönerken asimetri, tamamen çekme gerilimine ek olarak (@ TheNate, gerilimi ilgili birincil metrik olarak doğru bir şekilde tanımlamıştır) şafta uygulanan bir eğilme momentinin olduğu anlamına gelir. Şaftın belirli bir enine kesitinde (örneğin, kütle merkezinde) bu eğilme momenti bir taraftaki gerilimi azaltır ve diğer tarafta arttırır. Kemikte önceden var olan çatlakların olmadığı varsayıldığında, ilk kırılma artan gerilimin meydana geldiği ve tüm şaft boyunca Griffith çatlağı olarak hızla yayıldığı yerde meydana gelir. Bu, yukarıda hesaplanandan daha yavaş bir dönüş hızında gerçekleşebilir.

Harika örnek! Rulo gerçekten çok nazik görünüyor; Ne kadar erken ayrıldığına şaşırdım. Sanırım güçlendiricide bu tür bir santrifüj gerilimi beklemiyorlardı.
@RussellBorogove Evet, o uçuştaki jiroskopların buna neden olması değil, yuvarlanmayı * engellemesi * gerekiyordu! Bu yüzden muhtemelen radyal yükler için değil, eksenel yükler için oldukça sağlam yapıları vardı. Videoya dikkatlice bakarsanız, ilk önce kırılan * işaretsiz * Algol motorlarıdır: Tam yakıt yükü hala oradayken, daha fazla kütleye ve dolayısıyla daha fazla merkezkaç kuvvetine sahiptirler.
@TomSpilker vay! Harika! Dürüst olmak gerekirse, çoğunlukla başarısızlık noktasını ve ağırlık dağılımı nedeniyle nasıl değişeceğini merak ediyordum, bu bunda çok yardımcı oluyor. Bir yerine "dönen iki kütleye" sahip olduğumuzu belirtmek çok mantıklı. Gerçek yapının (kitlelerin uçlarda yoğunlaşması nedeniyle) neden daha erken kırılacağının açıklaması da çok aydınlatıcıydı :). Düzenlemeye zaman ayırdığınız için teşekkürler.
SF.
2018-07-17 19:56:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tepki çarkı? Hayır, bunlar KSP'de fazlasıyla güçlendirilmiştir ve gerçek uzay araçlarında neredeyse yüksek tork uygulamazlar, doygunluk sorununu (reaksiyon çarkı motorunun maksimum hızı) boşverin.

Ancak asimetrik itme kesin bir şeydir. Tehlike. Bir roketin bazı motorları ateşlenemezse veya ateş etmeyi erken durdurursa, geri kalanlar onu bir dönüşe gönderecektir. Ve bu gerçekten kötü bitebilir. Üstelik sadece çıkışta değil - yörüngede sıkışmış bir RCS iticisi de aynı derecede kötü haber.

Açıklama için teşekkür ederim, soruyu reaksiyon çarklarını ekarte etmek ve eğirme problemine daha fazla odaklanmak için düzenledim, ancak açıklama için size +1 verdim :).
Ve KSP reaksiyon çarkları doymaz. Gerçek dünyadan olanlar.
@LorenPechtel: KSP'nin herhangi bir oyun içi nesnenin RPM'sine katı bir sınır koyduğuna dikkat edin.
Öyle mi? Örtüşme olarak görünecek kadar hızlı dönüşleri kesinlikle gördüm (yani, 1/60 saniyede> 180 derece = 1800 RPM).
@RussellBorogove: Patlamaların / çarpışmaların muaf olduğunu düşünüyorum; muhtemelen itici dönüş de. Yine de reaksiyon çarklarıyla keyfi hızlara ulaşamazsınız.
@SF. bu, oyun içi nesnelerin dönüşü değil, tepki çarkında bir sınırdır;)
Yörüngede daha da kötü olduğunu söyleyebilirim - sizi yavaşlatacak ve belki de sorunu düzeltmek için size fazladan zaman verecek bir atmosfer yok.
Russell Borogove
2018-07-17 19:54:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet, kesinlikle.

Dönen, rijit bir yapının her parçası, dönme ekseninin yarıçapı ve açısal hızın karesiyle orantılı olarak merkeze doğru ivmeye maruz kalır. Bu teknik olarak merkezcil kuvvettir, ancak potansiyel olarak yapı ile bağlantısı kopabilecek bir cismin yerel çevresinde, dönen bir çerçevede dışa doğru bir kuvvet olarak ele alınabilir, bu nedenle genellikle merkezkaç kuvveti.

Kuvvet dönme ekseninden gelen yarıçapla arttığından, uzay aracının en dıştaki parçaları en fazla kuvvete maruz kalır; her şey eşit derecede güvenli bir şekilde bağlanırsa, önce en dıştaki bitler düşer.

Parçalar düştüğünde, bağlantı kesildikleri anda sahip oldukları anlık hız ile, yani dönme yarıçaplarına teğet bir doğru üzerinde hareket edeceklerdir. Dönen referans çerçevesinde, böyle bir parçanın düşmeden önce içinde bulunduğu, bu düz yol yaklaşık olarak parabolik görünür; hareket, yerçekimine bağlı ivmeye çok benzer.

Bu kuvvetin etkisi prensipte yolcuların yararına dönen bir uzay aracındaki yerçekimini simüle etmek için kullanılabilir, ancak bu amaçla daha büyük bir yarıçap ve daha yavaş bir dönüş kullanmak tercih edilir Coriolis etkisi.

Kerbal Space Program'ın yapısal bağlantıları genellikle gerçek hayattaki uzay araçlarından daha güçlüdür, ancak oyun içinde dönen bir gemiden bazı şeyleri düşürebileceğinize inanıyorum.

(SF., bir aracı reaksiyon çarkları ile muhtemelen reaksiyon çarkları dışında herhangi bir şeye zarar verecek kadar hızlı döndüremeyeceğiniz konusunda doğru.)

"Dönen, rijit bir yapının her parçası, dönme ekseninin yarıçapı ve açısal hızın karesiyle orantılı olarak merkeze doğru ivmeleniyor." - Bu, teşekkür ederim. Fizik derslerimde bu teoriye asla fazla girmediğim için açısal momentumu ve bu tür kavramları yeniden gözden geçirmem gerekecek.
@MagicOctopusUrn Günlük nesnelerle yapılan deneylerden biraz anlayış elde edebilirsiniz. Bir tenis topunu bir ipe bağlayın ve bir daire şeklinde başınızın üzerinde döndürün. Yeterince hızlı döndürürseniz, ip kopar veya tenis topu takılı kalmaz ve uçar. Aynı şeyi metal bir çubukla da yapabilirsiniz - onu kırmak için çok * daha hızlı döndürmeniz gerekir, ancak bu tamamen aynı prensiptir.
@NuclearWang ilginç, X uzunluğunda ve Y çapında bir tungsten çubuğunun gerçekte kopması için ne kadar hızlı dönmesi gerektiğine dair bir basketbol sahası olmasını çok isterim. Gerilme nesnesini (ortalama insan uyluk kemiği) kırmak için ne kadar hızlı dönmeniz gerektiğinin ölçeğini kavramak için soruya nicel bir problem ekledim.
FWIW, Nuclear Wang'ın dönen metal parçalarla ilgili yorumu - bazen jet motorları bir bıçak fırlatır. Önceden zayıflatılmış parçalar uçmadan önce metal parçalarını bu kadar hızlı döndürmeniz gerekir.
"Coriolis kuvveti" ile bağlantı için tekrar teşekkürler, yolun yarısına geldim ve yörünge mekaniği, hava durumu modelleri, gelgit modelleri ve çeşitli diğer konular hakkında çok daha fazla şey anladığımı hissediyorum. Bu son derece harika şeyler :).
@MagicOctopusUrn Sorduğunuz konu, "mühendislik mekaniği", "Dinamik" ve "malzeme bilimi" olarak adlandırılıyor, burada özellikle ilgili alanlardır. Spesifik olarak, merkezkaç kuvveti, merkezcil ivme / kuvvet, gerinim, stres (özellikle katıksız ve eksenel gerinim), Young modülü ve kafes kirişler, hesaplamaları çalıştırmak için ihtiyacınız olan hemen hemen her şey olmalıdır. Okumak konusunda ciddiyseniz, bu terimler listesi sizi sıralamanızı sağlamalıdır.
@TheNate teşekkür ederim! Müfredatımda Hooke yasasını hiç geçmedim, Young modülüne ve Coriolis Force'taki sayfayı okumayı bitirdikten sonra tam / eksenel arasındaki farka bakıyorum :).
@MagicOctopusUrn: Dönen bir referans çerçevesinde, merkezkaç kuvveti ve merkezcil kuvvet, Newton'un 3. yasasının "eşit ve zıt kuvvetleri" dir. Eylemsiz bir referans çerçevesinde, merkezkaç kuvveti yoktur. (Bazı insanlar merkezkaç kuvvetinin olmadığını ve merkezcil kuvvetin tek gerçek olduğunu iddia etmeyi sever, ancak atlıkarıncanın kenarıyla hareket eden referans çerçevelerini veya her neyse onu görmezden geliyorlar. Https://xkcd.com/ 123 /)
Bu cevabın ikinci paragrafı, merkezcil kuvvetin ve merkezkaç kuvvetinin sadece farklı referans çerçevelerinde aynı şey olduğunu ima ediyor gibi görünüyor. Bu doğru değil ve mutlaka eşit değiller: yani, yapı çöktüğünde ve yapısızlaştırma gerçekleştiğinde değiller. Merkezcil kuvvet yapı tarafından sağlanır; merkezkaç kuvveti, dönme altındaki bir kütlenin ataletinden gelir. Bunun açıklığa kavuşturulması gerektiğini düşünüyorum.
Daha fazla doğruluk umuduyla ifadeleri biraz değiştirdim, ancak doğru yapmak için esas olarak bağlantılı WP sayfalarına güveniyorum. Anlayışım XKCD 123'te bitiyor ...
reirab
2018-07-18 00:29:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bir uzay aracı, kendisini parçalayacak kadar hızlı dönebilir mi? Buna hangi kuvvet neden olur (eğer öyleyse) ve hangi kısımlar bu kuvvete en çok duyarlıdır?

Bu, ona neden olan bir kuvvet meselesi değil, bir kuvvet eksikliği kadar . Newton'un Birinci Yasasına göre, bir cisim üzerine bir kuvvet uygulanmadıkça sabit hızda kalır. Hız hem hızı hem de yönü içerdiğinden, sabit hızda hareket eden bir nesne ya sabittir ya da düz bir çizgide hareket eder.

Bir nesne için (bir uzay gemisinin parçası gibi) ) Dairesel bir yolda ilerlemek için, bu yolun merkezine doğru sürekli olarak hızlandırılması gerekir. Newton'un Birinci Yasası, üzerine bir kuvvet etki etmedikçe bunun mümkün olmadığını söyler. Newton'un İkinci Yasası bize bu kuvvetin nesnenin kütlesinin ivmesi ile çarpımına eşit olduğunu söyler.

Dönen bir nesne örneğinde, uzay aracının dış kısımlarını tutan parça bir kuvvet uygulamaktadır. uzay aracının merkezine doğru yönlendirilen dış kısımlara. Dönme hızı, bu dış kısımları dairesel bir yolda tutmak için gereken ivmenin, dış nesnenin kütlesine bölünmesinin sağlayabileceği maksimum kuvvetin üzerine çıktığı noktaya kadar arttığında, parça dış nesneyi tutar. başarısız olur ve dışarıdaki nesne düz bir çizgide uçar.

Nuclear Wang'ın bir yorumda bahsettiği gibi, aynı davranışı bir ipteki topla da gözlemleyebilirsiniz. Topu ipin üzerinde döndürdüğünüzde, ip, dönüşün merkezine doğru topa bir kuvvet (gerginlik denir) uygular. Topu bu dairesel yolda tutmak için gereken ivmenin topun kütlesine bölünerek sağlayabileceği maksimum gerilim kuvvetine ulaşacak kadar hızlı döndürdüğünüzde, ip kopacak ve top uçacaktır. Hava sürtünmesi ve Dünya'nın yerçekimi (aynı zamanda topa etki eden kuvvetler) olmasaydı, top düz bir çizgide uçardı.

bvoyelr
2018-07-19 00:25:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Muhtemelen bununla ilgili bir sorun, xkcd şöhretine sahip Randall Monroe'nun NASCAR yarışını tamamlamanın en hızlı yolu hakkındaki What If makalesinde incelediği bir sorundur:

https: //what-if.xkcd. com / 116 /

Makalenin ikinci yarısında, merkezi bir nokta etrafında dönen bir sistemi anlatıyor. Bu spin hızının sınırı, eğirme yapan malzemenin kopma mukavemetidir. Alakalı girişi alıntılamak için (her şeyi ve arşivin geri kalanını okumanızı tavsiye ederim. İyi şeyler!):

Kevlar kayışlarla bağlanmış bir "araç" hayal edin diğer tarafta bir karşı ağırlık ile güçlendirilmiş merkezde bir pivot. Aslında, bu dev bir santrifüj. Bu, en sevdiğim tuhaf denklemlerden birini uygulamamıza izin veriyor, şöyle diyor: dönen bir diskin kenarı, yapıldığı malzemenin özgül mukavemetinin (çekme mukavemetinin yoğunluğa bölünmesi) karekökünden daha hızlı gidemez . Kevlar gibi güçlü malzemeler için bu hız 1-2 km / sn'dir. Bu hızlarda, bir kapsül muhtemelen yarışı yaklaşık 10 dakikada bitirebilir - ancak kesinlikle içeride yaşayan bir sürücü olmasa da.

Sizin durumunuzda soru şu oluyor: bir içindeki hangi yapısal malzeme uzay gemisi en düşük özgül güce sahip mi? Dönme gerilimi nedeniyle başarısız olduğunda, muhtemelen her şey başarısız olacaktır.

CriglCragl
2018-07-20 03:33:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sorunun dönüş ekseniyle ilgili olduğunu görüyorum. Uçtan uca, uzun bir silindirin nasıl dönmeyi 'istediği' dir. Bu konuda, uzunlukları etrafında dönmeyen ilk uydularla ilgili sorunları vardı, çünkü malzemedeki herhangi bir bükülme, momemtum'u uçtan uca yuvarlanma rotasyonuna aktaracaktı. Dönme momentumu arttıkça, aktarılacak daha fazla momentum olur ve malzemenin mükemmel sertliğinden herhangi bir sapma büyür. Üst ve alt sallanmaya başlayacaktı.

Ve bükülmeden yuvarlanmaya geçtiğinde, kuvvet ve sıcaklık farklılıkları onu çabucak parçalara ayırır.

user26600
2018-07-22 02:44:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bu bir tür kural. Buna karşı aktif önlemler almalısınız. Bir geminin katı çerçevesine sabitlenmiş bir noktadan, ağırlık merkezine tam olarak işaret edilmeyen herhangi bir sürekli ivme / itme, ağırlık merkezi etrafında bir dönüşe neden olacak ve ivmenin devam etmesi, dönüş miktarını artıracaktır. Uzayda doğal bir sınır veya frenleme yoktur. Hafifletici bir faktör, kararlı rotasyon modlarının yalnızca en büyük ve en küçük özdeğerlere karşılık gelen eylemsizlik tensörünün özvektörleri ile ilgili olmasıdır: bu rotasyon modları diğer eksenlere bozunamaz. Ancak iki sabit dönme ekseni etrafında dönmeye devam eden herhangi bir katkı birikecek ve katıyı bir arada tutan ortaya çıkan merkezcil kuvvetler sonunda herhangi bir malzemeyi kıracaktır.



Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 4.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...